Enkele weken voor 1 januari 2007 werd ik gevraagd om aan te sluiten als remedial teacher bij LAB (Leren Anders Beleven). LAB was opgericht door Marian de Vrieze om hoogbegaafde kinderen te begeleiden. Ook Miriam van Oorschot werkte er al en zij nam de begeleiding van kinderen met het syndroom van Down op zich.
Een remedial teacher was een welkome aanvulling.

In 2000 had ik mijn diploma remedial teaching/IB gehaald. Maar ik vond mezelf te onervaren om al een eigen praktijk te starten. Maar de wens om als remedial teacher leerlingen te gaan begeleiden was groot!
In de periode 2002-2006 werkte ik als RT-IB in Ammerzoden op basisschool de Schakel.
Met die ervaring durfde ik het aan om bij LAB aan de slag te gaan.

Het leerlingaantal groeide in dat eerste jaar heel snel. Al gauw merkte ik dat ik het zo druk had met de remedial teaching dat er weinig tijd overbleef voor LAB. Na overleg besloot ik per 1 oktober 2007 onder een eigen naam verder te gaan. En dat werd RT Drunen!

En nu 10 jaar later kijk ik terug op geweldig leerzame jaren met veel ervaringen op zeer verschillende niveaus.
Ik ben vooral trots! Trots op al die leerlingen en hun behaalde resultaten. Trots op de fijne samenwerking met leerlingen basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo en hun ouders en leerkrachten. Trots, omdat ik in deze praktijk al 10 jaar met zeer veel plezier kan werken.

In de maand oktober zal ik even stil staan bij deze bijzondere gebeurtenis. Heel even.. want ik ga door! Er zijn nog genoeg leerlingen die wachten op begeleiding waardoor ook zij weer lekker in hun vel gaan zitten.

 

 

Trots!

2 gedachten over “Trots!

  • september 28, 2017 om 21:01
    Permalink

    Van harte gefeliciteerd met 10 jaar RT DRUNEN???
    TROTS mag je zeker zijn! En ik ben ook HEEL trots op jou??Veel succes en plezier met RT Drunen?

  • september 28, 2017 om 22:20
    Permalink

    Je mag zeker trots zijn, collega! Ik kan nog veel van jou leren op het gebied van aanpassen aan de leerbehoeften van de leerling!
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *